Gastenservicemedewerker Marjon

Een kijkje achter de schermen bij gastenservicemedewerker Marjon

Even voorstellen

Marjon werkt al 18 jaar bij ZooParc! Zij is 1 van de 3 medewerkers van de gastenservice. Daarnaast zijn er ook nog ongeveer 6 medewerkers die met de grote stroom van binnenkomende bezoekers bezig zijn. Het werk van Marjon houdt net wat meer in! 

Hoe ziet een werkdag eruit?

Geen een dag is hetzelfde. Als medewerker van de gastenservice ben je als eerst aanwezig in het park om het park te openen en ga je als laatst weg om alles ook weer af te sluiten. Zij beheren de kassa, doen de ticketverkoop, sluiten abonnementen af, beantwoorden telefoontjes en mails, handelen bij EHBO en BHV gevallen, beheren de souvenirshop, zorgen dat er op de borden bij de ingang de juiste voederpresentaties van die dag worden getoond en zorgen dat alles er altijd netjes uitziet. Een gevarieerde baan met veel taken en verantwoordelijkheden! En uiteraard in de pauze even een rondje door het park lopen, om ook wat van de dieren te kunnen zien.

Wat maakt het werk zo leuk?

De variatie in zowel het werk als het team, dat maakt het werk zo leuk! Het team bestaat namelijk uit een mooie mix tussen wat oudere en jongere medewerkers. Dat is fijn voor de dynamiek! Als medewerker van de gastenservice heb je veel verschillende taken. En als je kijkt naar de vragen die ze dagelijks krijgen, lopen die ook enorm uiteen. Ze krijgen echt vragen over van alles, van het helpen met het kopen van tickets, tot vragen over kortingen, aanvragen van vrijwilligers, feestjes, of iemand zijn hond mee mag nemen en nog veel meer. Marjon maakt zo echt van alles mee, elke dag gebeurt er wel weer iets. Na 18 jaar blijft dat ook elke dag nog steeds erg leuk!

De mooiste tijd beleef je bij ZooParc Overloon, onderdeel van Libéma