:quality(75))
ZooParc Overloon sluit jubileumjaar af met actie richting 250.000 bezoekers
ZooParc Overloon sluit zijn 25-jarig jubileumjaar feestelijk af met een reeks verrassingen voor bezoekers. Het dierenpark nadert de bijzondere mijlpaal van 250.000 bezoekers en wil dit moment samen met het publiek vieren. Daarom wordt iedere 250ste bezoeker in de kerstvakantie verrast met een leuke attentie. De 250.000ste bezoeker wint een jaarabonnement voor het hele gezin.
Het jubileumjaar stond in het teken van terugblikken én vooruitkijken. ZooParc vierde in april zijn 25-jarig bestaan met diverse acties en maakte tegelijkertijd het Project van het Jaar bekend. In samenwerking met Stichting Wildlife zet het park zich in voor het behoud van bedreigde diersoorten in de Afrikaanse regenwouden. In de zomer volgde een belangrijk hoogtepunt: de opening van het nieuwe themagebied Ngyuwe.
General manager Roel Huibers: “Dit jubileumjaar laat zien hoe sterk ZooParc zich heeft ontwikkeld. We zijn trots op wat we samen met onze bezoekers hebben bereikt. 2025 is nu al een recordjaar wat betreft bezoekersaantallen, maar we hopen dit jaar nog de 250.000 bezoekers aan te tikken. Dat zou echt de kroon op het jubileumjaar zijn! Daarom leggen we tijdens de kerstvakantie iedere 250ste bezoeker in de watten met een leuke verrassing en belonen we de 250.000ste nog extra.”
Publiekstrekker met impact
Sinds de opening in 2000 groeide ZooParc Overloon uit van een kleinschalig dierenpark tot een regionale publiekstrekker. Vooral sinds de overname door Libéma in 2015 is het park volop in ontwikkeling. Het dierenbestand werd uitgebreid met onder andere tijgers, giraffen, fossa’s en luiaards. Ook investeerde ZooParc fors in themagebieden, horeca en speelvoorzieningen. Ongeveer zeventig procent van de dieren maakt deel uit van een Europees managementprogramma (EEP), gericht op het behoud van bedreigde diersoorten.