Heb je vragen over jouw bezoek aan ZooParc? Lees hier onze veelgestelde vragen rondom het coronavirus.

Update coronavirus

Laatst gewijzigd: 26-11-2021

Laatst gewijzigd op: 26-11-2021 om 21:00uur 

Veelgestelde vragen over het coronavirus 

Zijn er zaken waarmee ik rekening moet houden voordat ik naar ZooParc kom?
Het is voor dierenparken nog steeds niet nodig om een coronatoegangsbewijs te tonen bij binnenkomst van het park. Houd er wel rekening mee dat iedereen vanaf 13 jaar een mondkapje moet dragen in alle binnenlocaties van ZooParc.

ZooParc vraagt je aanvullend om op voorhand je bezoek te reserveren, zodat iedereen op een prettige manier gespreid binnenkomt in het park. Uitgezonderd zijn abonnementhouders en gasten van de vakantieparken. Hiervoor wordt standaard ruimte vrijgehouden in onze capaciteit. Voor gasten van de vakantieparken geldt dat de Attractiepas voldoende is.

Uiteraard staat jouw veiligheid én die van onze dieren en medewerkers voorop. Daarom vragen we je om 1,5 meter afstand te houden van andere gasten en medewerkers. Vanzelfsprekend blijven mensen thuis bij klachten van neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts.

Heb je al een ticket? Reserveer dan je toegang
Heb je nog geen ticket? Bestel deze dan online.

Is het nodig om een coronatoegangsbewijs te overleggen voor mijn bezoek aan ZooParc?
Het is voor dierenparken nog steeds niet nodig om een coronatoegangsbewijs te tonen bij binnenkomst van het park. Voor de horecalocaties geldt dat deze voorzien zijn van afhaalpunten met zitgelegenheid.

Hoe moeten we onze tijdsblokken reserveren?
De tijdsblokken zijn online te reserveren via onze ticketshop. Hier kun je stapsgewijs een reservering maken voor een tijdsblok dat voor je schikt. Houd er rekening mee dat wanneer er geen tijdsblok geselecteerd wordt, de reservering niet gemaakt wordt. Voor abonnementhouders is dit niet van toepassing.

Hoe dienen de tickets gescand te worden aan de ingang van het park?
Je kunt de tickets uitprinten, maar je kunt de tickets ook tonen via de telefoon of tablet.  

Welke maatregelen worden er in ZooParc getroffen om de veiligheid van een ieder te waarborgen?
Er zijn – vanwege de veiligheid – een aantal maatregelen getroffen om jouw veiligheid én die van onze dieren en medewerkers te waarborgen.

  • Het is voor dierenparken nog steeds niet nodig om een coronatoegangsbewijs te tonen bij binnenkomst van het park.
  • Iedereen vanaf 13 jaar moet een mondkapje dragen in alle binnenlocaties van ZooParc.
  • We vragen je 1,5 meter afstand te houden.
  • ZooParc vraagt je aanvullend om op voorhand je bezoek te reserveren, zodat iedereen op een prettige manier gespreid binnenkomt in het park. Uitgezonderd zijn abonnementhouders en gasten van de vakantieparken.
  • De horeca is voorzien van afhaalpunten met zitgelegenheid.
  • Vanzelfsprekend blijven mensen thuis bij klachten van neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts. Als een huisgenoot of gezinslid hier last van heeft, blijft het hele huishouden thuis.

Ik heb een kind in de leeftijd van 0 t/m 2 jaar, deze tickets zijn gratis, moet ik hiervoor een ticket aanvragen?
Omdat we maar een maximaal aantal personen toelaten per dag, dienen ook de allerkleinsten een ticket te reserveren. Voor personen waarvoor geen ticket is gereserveerd, is toegang niet mogelijk. Voor abonnementhouders is dit niet van toepassing.

Kan ik iets te eten of drinken kopen in het park?
Jazeker, de horeca is voorzien van afhaalpunten met zitgelegenheid. Je kunt tevens bestellen middels een QR code.

Zijn er faciliteiten voor de (kleinste) kinderen, zoals een magnetron voor het opwarmen van de fles?
Ja, een magnetron is aanwezig  

Waar kan ik mijn auto parkeren?
Parkeren geschied op beide parkeerplaatsen van ZooParc. Hierbij gelden de regels van de Nederlandse verkeerswet.   

Mocht uw vraag en antwoord niet bij bovenstaande informatie staan kunt u telefonisch contact opnemen via 0478–640046, maakt u keuze 3.  

De mooiste tijd beleef je bij ZooParc Overloon, onderdeel van Libéma