Update coronavirus

Er zijn op dit moment veel vragen met betrekking tot het coronavirus (COVID-19). Onze medewerkers doen er alles aan om iedereen van een antwoord te voorzien. Het kan door de drukte voorkomen dat de wachttijden voor telefoon en e-mail langer zijn dan je normaal van ons gewend bent. Daarom proberen we iedere dag de actuele richtlijnen te updaten op deze veelgestelde vragen pagina.  

Veelgestelde vragen over het coronavirus

 

Wanneer gaat ZooParc weer open?
We zijn verheugd je te mogen melden dat ZooParc weer open is. De huidige ontwikkelingen m.b.t. het COVID-19 virus en de aangekondigde maatregelen door het RIVM en de overheid zorgen er wel voor dat dit enkel kan onder bepaalde voorwaarden.

ZooParc hanteert – vanwege veiligheidsredenen – een maximum aantal bezoekers per dag. Om dit maximum te bewaken en jouw bezoek te kunnen garanderen, is het noodzakelijk om op voorhand online toegang tot het park te reserveren.

Let op: dit geldt óók voor abonnementhouders, mensen die een ticket (via een actiepartner) hebben gekocht of een ticket hebben gewonnen. Uitgezonderd zijn gasten van de vakantieparken; voor hen geldt dat de Attractiepas voldoende is.

Heb je al een ticket of ben je abonnementhouder, reserveer dan je toegang
Heb je nog geen ticket, bestel deze dan online voor € 15,00 per stuk

Zijn er zaken waarmee ik rekening moet houden voordat ik naar ZooParc kom?
Vanzelfsprekend staat jouw veiligheid én die van onze dieren en medewerkers voorop.

ZooParc hanteert – vanwege veiligheidsredenen – een maximum aantal bezoekers per dag. Om dit maximum te bewaken en jouw bezoek te kunnen garanderen, is het noodzakelijk om op voorhand online toegang tot het park te reserveren.

Let op: dit geldt óók voor abonnementhouders, mensen die een ticket (via een actiepartner) hebben gekocht of een ticket hebben gewonnen. Uitgezonderd zijn gasten van de vakantieparken; voor hen geldt dat de Attractiepas voldoende is. Heb je nog geen ticket, dan kun je deze alleen online aanschaffen in onze webshop.

Heb je al een ticket of ben je abonnementhouder, reserveer dan je toegang
Heb je nog geen ticket, bestel deze dan online voor € 15,00 per stuk

Hoe moeten we onze tijdsblokken reserveren?

De tijdsblokken zijn online te reserveren via onze ticketshop. Hier kunt u stapsgewijs een reservering maken voor een tijdsblok dat voor u schikt. Houd er rekening mee dat wanneer er geen tijdsblok geselecteerd wordt, de reservering niet gemaakt wordt.

Ik heb een kind van 0 tot en met 2 jaar, deze tickets zijn gratis. Moet ik hiervoor een ticket aanvragen?

Omdat we maar een maximaal aantal personen mogen toelaten per dag, dienen ook de allerkleinste een ticket te reserveren. Gezien alle maatregelen mogen we dit aantal niet overschrijden. Voor personen waarvoor geen ticket is gereserveerd, is toegang niet mogelijk.

Hoe dienen de tickets gescand te worden aan de ingang van het park?

U kunt de tickets uitprinten, maar u kunt de tickets ook tonen via de telefoon of tablet.

Welke maatregelingen worden er in ZooParc getroffen om de veiligheid van een ieder te waarborgen?
Er is – vanwege de veiligheid – een aantal maatregelen getroffen om jouw veiligheid én die van onze dieren en medewerkers te waarborgen.

  • Er geldt een maximum aantal bezoekers per dag in het park
    Om dit maximum te bewaken en jouw bezoek te kunnen garanderen, is het noodzakelijk om op voorhand online toegang tot het park te reserveren
  • Tickets zijn uitsluitend online te koop om wachtrijen bij de kassa’s te voorkomen
  • Er zijn tijdelijk geen voederpresentaties
  • Je kunt alleen in één richting door het park lopen
  • Overdekte bezoekersruimtes van dierenverblijven worden tijdelijk gesloten
  • Gelieve zoveel mogelijk contactloos / per pin betalen
  • Horeca is voorzien van afhaalpunten en er is géén binnen zitgelegenheid
  • Overal wordt 1,5 meter afstand aangehouden en waar nodig worden bezoekers en medewerkers gescheiden door middel van een (plexi)glaswand
  • Medewerkers houden continu toezicht op groepsgrootte en de 1,5 meter afstand
  • Bij iedere horecagelegenheid, toiletvoorziening en winkel is desinfectiegel aanwezig waar je gratis gebruik van kunt maken
  • Alleen particulier bezoek is toegestaan
  • Vanzelfsprekend blijven mensen thuis bij klachten van neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts. Als een huisgenoot of gezinslid hier last van heeft, blijft het hele huishouden thuis.

Hoeveel kilometer bedraagt de (aangepaste) wandelroute?
De aangepaste wandelroute door het park bedraagt 4,2 kilometer

Kom ik tijdens de (aangepaste) wandelroute langs alle dieren?
Ja, tijdens de aangepaste wandelroute kom je langs alle dieren.

 Zijn er bepaalde dierenverblijven gesloten vanwege het mogelijk overdragen van het Coronavirus?
Het doorloopgebied met de ringstaartmaki’s, het binnenverblijf van de giraffen en brazza meerkatten en de gieren volière is tot nader order gesloten. 

Kan ik iets te eten of drinken kopen in het park?
Jazeker! De horecagelegenheden worden voorzien van afhaalpunten waar je een drankje en/of hapje kunt kopen. Gelieve contactloos / per pin te betalen.

 Zijn er faciliteiten voor de (kleinste) kinderen, zoals een magnetron voor het opwarmen van de fles?
U kunt bij onze horecagelegenheden vragen om een flesje op te warmen.

Kan ik gebruikmaken van de toiletten?
Alle toiletten in het park zijn, al dan niet in een aangepaste vorm, toegankelijk voor bezoekers. Per toiletruimte kan één persoon (m.u.v. ouder met kind) tegelijk naar binnen.

Ik heb een lange tijd geen gebruik kunnen maken van mijn abonnement. Hoe word ik gecompenseerd?
Omdat wij het vervelend vinden dat je geen gebruik hebt kunnen maken van je abonnement, bieden we jou als trouwe gast van ons park graag een compensatie aan. Iedere abonnementhouder heeft van ons een e-mail met daarin uitleg over de compensatie ontvangen. Heb je de mail niet ontvangen? Kijk dan even in je spambox of lees de mail hier na. Binnenkort word je verder geïnformeerd.

Ik heb een groepsarrangement, activiteit of kinderfeest gereserveerd bij ZooParc. Kan dit nog doorgaan?
Kinderfeestjes zijn vanaf 1 juni weer mogelijk. Voor de overige groepsarrangementen of activiteiten geldt dat dit tot nader order helaas geen doorgang kan vinden. Je kunt voor het verzetten hiervan contact met ons opnemen.

Ik heb een kortingsbon of pas, hoe dien ik vooraf online te reserveren?
Kies hiervoor in de ticketshop voor de optie ‘Ik heb een kortingsbon of pas’. Vervolgens selecteer je het aantal personen waarvoor je een kortingsbon of pas hebt en schaf je hiervoor tickets a € 0 aan. Bij aankomst in ZooParc laat je vervolgens je e-tickets scannen samen met je kortingsbon of pas en reken je de ticket(s) min de betreffende korting af aan de kassa.

Ik heb een ticket gekocht via de website en deze verloopt uiterlijk 30 juni. Wordt de geldigheid verlengd?
De looptijd van deze acties worden verlengd t/m 31 december 2020. Dit gebeurt automatisch en je hoeft hier zelf niks voor te doen. Ook hiervoor geldt dat het noodzakelijk is om op voorhand online toegang tot het park te reserveren.

Ik heb tickets via Social Deal, Plussparen, Eurosparen Wintercampagne of Goede Doelen Loterij; dagje uit voor ZooParc met beperkte geldigheid. Wordt de geldigheid verlengd?
De looptijd van deze acties worden verlengd t/m 31 december 2020. Voor verdere vragen kun je contact opnemen met de ticketaanbieder. Ook hiervoor geldt dat het noodzakelijk is om op voorhand online toegang tot het park te reserveren.

Ik heb tickets via Jumbo Extra’s, ING rentepunten, Esso Extra’s, Dagje uit Cadeaukaart, Dagje uit jaarkaart met een specifieke datum. Wordt de geldigheid verlengd?
Voor vragen over de geldigheid van de tickets met een specifieke datum kun je contact opnemen met de ticketaanbieder.

Waar kan ik mijn auto parkeren?
Parkeren geschied op P2 aan de overzijde van ZooParc. Hierbij gelden de regels van de Nederlandse verkeerswet.

Kan ik ter plekke extra geld opnemen?
Het opnemen van extra geld is niet mogelijk. Je kunt alleen contactloos / per pin betalen

De mooiste tijd beleef je bij ZooParc Overloon, onderdeel van Libéma