Update coronavirus

Er zijn op dit moment veel vragen met betrekking tot het coronavirus (COVID-19). Onze medewerkers doen er alles aan om iedereen van een antwoord te voorzien. Het kan door de drukte voorkomen dat de wachttijden voor telefoon en e-mail langer zijn dan je normaal van ons gewend bent. Daarom proberen we iedere dag de actuele richtlijnen te updaten op deze veelgestelde vragen pagina.  

Veelgestelde vragen over het coronavirus 

Zijn er zaken waarmee ik rekening moet houden voordat ik naar ZooParc kom?
Vanzelfsprekend staat jouw veiligheid én die van onze dieren en medewerkers voorop.  ZooParc hanteert – vanwege veiligheidsredenen – een maximum aantal bezoekers per dag. Om dit maximum te bewaken en jouw bezoek te kunnen garanderen, is het noodzakelijk om op voorhand online toegang tot het park te reserveren. 

Let opdit geldt óók voor abonnementhouders, mensen die een ticket (via een actiepartner) hebben gekocht of een ticket hebben gewonnen. Uitgezonderd zijn gasten van de vakantieparken; voor hen geldt dat de Attractiepas voldoende is. Heb je nog geen ticket, dan kun je deze alleen online aanschaffen in onze webshop. 

Heb je al een ticket of ben je abonnementhouder, reserveer dan je toegang
Heb je nog geen ticket, bestel deze dan online voor € 15,00 per stuk 

Hoe moeten we onze tijdsblokken reserveren?
De tijdsblokken zijn online te reserveren via onze ticketshop. Hier kunt u stapsgewijs een reservering maken voor een tijdsblok dat voor u schikt. Houd er rekening mee dat wanneer er geen tijdsblok geselecteerd wordt, de reservering niet gemaakt wordt. 

Ik heb een kind van 0 tot en met 2 jaar, deze tickets zijn gratis. Moet ik hiervoor een ticket aanvragen?
Omdat we maar een maximaal aantal personen mogen toelaten per dag, dienen ook de allerkleinste een ticket te reserveren. Gezien alle maatregelen mogen we dit aantal niet overschrijden. Voor personen waarvoor geen ticket is gereserveerd, is toegang niet mogelijk. 

Hoe dienen de tickets gescand te worden aan de ingang van het park?
U kunt de tickets uitprinten, maar u kunt de tickets ook tonen via de telefoon of tablet. 

Welke maatregelen worden er in ZooParc getroffen om de veiligheid van een ieder te waarborgen?
Er is – vanwege de veiligheid – een aantal maatregelen getroffen om jouw veiligheid én die van onze dieren en medewerkers te waarborgen. 

  • Er geldt een maximum aantal bezoekers per dag in het park. Om dit maximum te bewaken en jouw bezoek te kunnen garanderen, is het noodzakelijk om op voorhand online toegang tot het park te reserveren 
  • Tickets zijn uitsluitend online te koop om wachtrijen bij de kassa’s te voorkomen 
  • Het personeel draagt verplichte mond- en gezichtsbescherming conform de RIVM richtlijnen 
  • Er geldt een advies aan bezoekers vanaf 13 jaar om in de binnenlocaties zoals de shop en de binnenverblijven een mondkapje te dragen. Dit advies geldt niet voor je wandeling door het park in de buitenlucht. 
  • Je kunt alleen in één richting door het park lopen 
  • Overdekte bezoekersruimtes van dierenverblijven worden tijdelijk gesloten 
  • Gelieve zoveel mogelijk contactloos / per pin betalen 
  • De horecagelegenheden zijn voorzien van afhaalpunten waar je een drankje en/of hapje kunt kopen. 
  • Overal wordt 1,5 meter afstand aangehouden en waar nodig worden bezoekers en medewerkers gescheiden door middel van een (plexi)glaswand 
  • Medewerkers houden continu toezicht op groepsgrootte en de 1,5 meter afstand 
  • Bij iedere horecagelegenheid, toiletvoorziening en winkel is desinfectiegel aanwezig waar je gratis gebruik van kunt maken 
  • Alleen particulier bezoek is toegestaan 
  • Vanzelfsprekend blijven mensen thuis bij klachten van neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts. Als een huisgenoot of gezinslid hier last van heeft, blijft het hele huishouden thuis. 
  • Er zijn tijdelijk geen voederpresentaties. 

Hoeveel kilometer bedraagt de (aangepaste) wandelroute?
De aangepaste wandelroute door het park bedraagt 4,2 kilometer 

Kom ik tijdens de (aangepaste) wandelroute langs alle dieren?
Ja, tijdens de aangepaste wandelroute kom je langs alle dieren. 

 Zijn er bepaalde dierenverblijven gesloten vanwege het mogelijk overdragen van het Coronavirus?
Het doorloopgebied met de ringstaartmaki’s, het binnenverblijf van de giraffen en brazza meerkatten en de gieren volière is tot nader order gesloten. 

Kan ik iets te eten of drinken kopen in het park?
Jazeker, de horecagelegenheden zijn voorzien van afhaalpunten waar je een drankje en/of hapje kunt kopen. Er is geen binnen zitgelegenheid, maar buiten zijn picknickplaatsen, waar met het eigen gezelschap gebruik van kan worden gemaakt. 

Zijn er faciliteiten voor de (kleinste) kinderen, zoals een magnetron voor het opwarmen van de fles?
Ja, een magnetron is aanwezig 

Kan ik gebruikmaken van de toiletten?
Alle toiletten in het park zijn, al dan niet in een aangepaste vorm, toegankelijk voor bezoekers. Per toiletruimte kan één persoon (m.u.v. ouder met kind) tegelijk naar binnen. 

Ik heb een groepsarrangement, activiteit of kinderfeest gereserveerd bij ZooParc. Kan dit nog doorgaan?
Kinderfeestjes zijn weer mogelijk. Groepsarrangementen voor 30 personen of meer zijn in beperkte mate mogelijk, je kunt hiervoor contact met ons opnemen via 088-9000360. 

Ik heb een kortingsbon of pas, hoe dien ik vooraf online te reserveren?
Kies hiervoor in de ticketshop voor de optie ‘Ik heb een kortingsbon of pas’. Vervolgens selecteer je het aantal personen waarvoor je een kortingsbon of pas hebt en schaf je hiervoor tickets a € 0 aan. Bij aankomst in ZooParc laat je vervolgens je e-tickets scannen samen met je kortingsbon of pas en reken je de ticket(s) min de betreffende korting af aan de kassa. 

Ik ben reeds in het bezit van een actieticket (zoals DPG Media en ANWB) met een geldigheid t/m 31 december 2020. Wordt de geldigheid verlengd?
De looptijd van deze acties wordt verlengd t/m 28 februari 2021. Voor verdere vragen kun je contact opnemen met de ticketaanbieder. Ook voor deze tickets geldt dat een bezoekdag en tijdslot gereserveerd dient te worden op de website (“ik heb al een ticket”).

Ik ben reeds in het bezit van een ticket via een loterij (zoals BankGiro Loterij en Nationale Postcode Loterij) met een geldigheid t/m 31 december 2020. Wordt de geldigheid verlengd?
Voor vragen omtrent tickets via een loterij kun je contact opnemen met de ticketaanbieder via info@uitstapjenaarkeuze.nl of info@dagjewegnaarkeuze.nl

Waar kan ik mijn auto parkeren?
Parkeren geschied op P2 aan de overzijde van ZooParc. Hierbij gelden de regels van de Nederlandse verkeerswet. 

Kan ik ter plekke extra geld opnemen?
Het opnemen van extra geld is niet mogelijk. Je kunt alleen contactloos / per pin betalen. 

Mocht uw vraag en antwoord niet bij bovenstaande informatie staan kunt u telefonisch contact opnemen via 0478–640046, maakt u keuze 3. 

De mooiste tijd beleef je bij ZooParc Overloon, onderdeel van Libéma